Tlačové správy Tuningzraz SVIDNIK/ M. Bugoš: Ak upravím Ladu Nivu podľa predstáv, bude to šupa

10.09.2012 12:37

https://www.tuningzraz.sk/sk/tlacove-spravy/2012-08-12-m-bugos-ak-upravim-ladu-nivu-podla-predstav-bude-to-supa/

Svidník (12.08.2012) TUNING ZRAZ Svidník pokračoval exkluzívnou zábavou aj v sobotu. Program začal Slovenský šampionát v šprintoch na ¼ míle a s napätím sa očakávalo vystúpenie kaskadérov z českého Crazy Day Teamu. Po prvom kole s kúskami na motocykloch mali v druhej časti svojej strhujúcej šou predviesť jazdu v Glóbuse smrti. Adrenalínové dobrodružstvo trojice jazdcov však stoplo počasie. V daždi sa totiž v oceľovej guli jazdiť nedá a hoci organizátori čakali do poslednej chvíle, príroda sa postavila proti. „Veľmi sme chceli vo Svidníku jazdiť, no bohužiaľ nedalo sa to. Ak by prestalo pršať, v priebehu pätnástich minút by sme guľu utreli a išli by sme na to, no za týchto podmienok bolo riziko pre nás neprijateľné,“ vysvetľoval sklamaným hlasom Ján Holub.

Podvečer patril vyhlasovaniu výsledkov súťaží a v kategórii „show and shine“ si zbierku troch pohárov domov viezli manželia Šipkovci z banskobystrického X Tuning Clubu. „Pekné autá sa mi vždy páčili a keď ma raz vzal manžel na zraz, začala som sa tuningu venovať aj ja. Pôvodne sme na mojom VW Beetle nechceli robiť nič a asi tri mesiace sme sa vozili na sériovej verzii. V marci sme sa však rozhodli, že ho predsa len upravíme a po mesiaci a pol roboty som hneď na prvom zraze vyhrala prvý pohár. Môj vklad je v tom, že si sama vyberám doplnky, plus som ho čalúnila, či urobila ďalšie drobné práce. Všetko sa totiž snažíme vyrábať vo vlastnej réžii, preto naozaj iba minimum úprav ide mimo našu dielňu,“ vysvetľovala Katarína Šipková. Jej manžel Dušan zbiera trofeje s VW Golf, ktorý vymenil za Škodu Fabia. „Keď do toho človek raz padne, už to s ním ide, čo som sa snažil premietnuť aj do Golfa, ktorý má dvojfarebný lak, interiér v koži, upravené plasty na motore, upravený výkon motora, výškovo nastaviteľný podvozok, lakované nápravy a prepracovanú hudobnú zástavbu,“ vymenoval zoznam úprav Dušan Šipka.

Tradičným a neodmysliteľným účastníkom svidníckeho zrazu je košický UFO Tuning Club, ktorého členovia neostali svojej povesti nič dlžný ani tento rok. Zo zbierky slovenských šampiónov v meraní decibelov predstavil šéf klubu Martin Bugoš exkluzívnu zostavu Matúša Kmeca. Jej hodnota je 10 tis. Eur a keď ide na súťaži do tuhého, dva zosilovače ničia konkurenciu výkonom 8 000 wattov. „Do budúcnosti by som chcel špeciálne upraviť Ladu Nivu, ktorú na slovenských zrazoch často nevidieť. Ak sa mi ju podarí spracovať podľa mojich predstáv, bude to riadna šupa. Perfektný tuning sa však za jeden rok urobiť nedá. Moju „škodovku“ som robil päť rokov a pri Lade to tipujem na 3 – 4 roky, kým ju ukážem,“ prezradila plány ikona slovenského tuningu M. Bugoš, ktorá sa so svojou legendárnou Škodou 125 rozlúčila pred rokom práve na zraze vo Svidníku.

Po motoristických súťažiach pokračoval scenár zrazu „horúčkou sobotňajšej noci“. Ako prví ju rozpálili stoner rockeri z GAS a vzápätí dalo na chladné počasie zabudnúť deväť finalistiek súťaže Miss Tuning 2012, ktorým robila spoločnosť speváčka Michaella s kapelou. Kým odborná porota vyhlásila oficiálne výsledky, mala možnosť vyjadriť svoj názor aj verejnosť. V internetovom hlasovaní o najkrajší odtlačok pier Miss Kiss získala najviac hlasov Andrea Gencová a najvyššia vyzbieraná suma v rámci verejnej zbierky na zakúpenie prístroja pre detské oddelenie Nemocnice arm. gen. L. Svobodu vo Svidníku vyniesla Miss Sympatia 2012 Darine Ondriovej. S pribúdajúcimi sekundami sa moderátor Richard Hergott a predseda poroty Ľubomír Sluk hrali s napätím v dave, no nakoniec predsa len tajničku krásy rozlúštili. Druhou vicemiss sa stala Andrea Gencová, šerpu pre prvú vicemiss si prevzala Ivona Tulejová a honor Miss TUNING ZRAZ 2012 spojený s titulom Tvár TUNING ZRAZ 2013 získala Lenka Chobotová z Lietavy. S vyhlásením výsledkov sa obloha nad letiskom rozsvietila nielen od bleskov fotoaparátov, ale krása finalistiek vynikla aj pod žiarou ohňostroja. Celá fiesta vyvrcholila viac ako dvojhodinovým koncertom hip hopovej úderky v zostave DJ Grimaso – Otecko – Shomi – Majk Spirit – H 16. Bodku za sobotňajším programom dala v podobe nadupanej tanečnej párty DJ-ka Lady A.

UFO Tuningclub