KRASŇANČAN - Ako to všetko začalo?

01.09.2007 00:00

www.abiz.sk/krasna/userfiles/krasnancan/krasnancan_3_07.pdf

strana č. 9 

 Ako to všetko začalo ?

    Veľa ľudí si už určite všimlo, že po Krásnej premáva jedna pekná, tuningovaná, biela škodovka so zelenými plameňmi. A viacerí z vás by sa o nej  hceli niečo dozvedieť. Majiteľom tohto auta je Martin Bugoš. Tých, ktorých toto auto zaujíma to už určite viete, a čo ešte neviete sa dozviete v tomto  lánku. Na Slovensku je Tuningová scéna necelých 10 rokov. Približne vtedy začal vychádzať aj časopis Autotuning. Autá, ktoré som v ňom videl sa mi zapáčili a sníval som o tom, že niečo také raz budem mať. Tuning je ako droga. Ak s tým začnete, je to na celý život. Začína to tým, že chcete byť  proste iný a je to aj o dobrom pocite, že sa za vami každý obzrie ak prefrčíte okolo. A ako to všetko začalo? Pred troma rokmi som si kúpil bielu kodovku 125L. Bez hudby, bez rádia. Nikdy som neplánoval, že moje auto bude takto vyzerať. No postupne, ako náhodne prichádzali nápady, som menil jeho technické a vizuálne parametre. Vždy som sa snažil mať jednotlivé komponenty zabudované spôsobom, ako to u ostatných autách vidieť nemôžete. Preto mám pod nohami laminátovú plávajúcu podlahu, otáčajúcu sa disco guľu v strede auta, reproduktor umiestnený v opierke hlavy spolujazdca, 5 LCD monitorov po celom aute, alebo autorádio zabudované hneď za volantom. Prvé, čo som si kúpil, bolo samozrejme autorádio a reproduktory do predných dverí. No a potom to už išlo. Zadné sedačky som vyhodil a na ich miesto prišla subwooferová 1400 wattová, 110 litrová bedňa. Reproduktory do zadných dverí, do opierky hlavy spolujazdca, na miesto odkladacej skrinky a reproduktory do protislnečnej clony. Aby to všetko rádio utiahlo naložil som tam 3 zosilňovače. Spolu 18 reproduktorov a 2000 wattov. Celý interiér som oblepil zeleným kobercom. Do stredu palubovky som umiestnil 7 palcový monitor. Na zadnú dosku 17 palcový širokouhlý a dva 17 palcové monitory sú po bokoch na subwooferi. Najnovší prírastok je 8 palcový stropný monitor so zabudovaným DVD prehrávačom. Všetko je to napojené na Playstation PS2. Sedačky sú z Pontiaka Fiero. Našiel som ich v jednom zdemolovanom aute. Boli celé dotrhané a od krvi. Chalan, ktorý mi ich predával, povedal, že sa na nich zabil chlapec s priateľkou. Vyčistiť a poplátať sa veľmi nedali a tak som ich dal  prečalúniť do zelenej látky. Samozrejme, že k tuningu patrí aj exteriér. Na auto som úpil predný a zadný nárazník, bočné prahy, disky, strešný nasávač vzduchu a nasávač na kapotu. Ten je z Lady Nivy. Zadné krídlo som si vymyslel a vyhotovil sám. Je z laminátu a nohy sú z duralu vyrezane laserom. Aby auto zaujalo hneď na prvý pohľad, nastriekal som naňho zelené plamene. Sú striekané technológiou airbrush. Keď som začal auto predstavovať na tuningových zrazoch, všimol som si, že počas noci v tme sú auta malo  aujímavé. A máloktoré auto malo podsvietenie podvozku. Rozhodol som sa, že týmto smerom sa chcem uberať. Svetelný tuning ma dostal natoľko,  že momentálne na aute je 19 neónov, 146 LED diód a stoboskopy umiestnené v predných svetlách. Auto si vyslúžilo prezývku UFO a takto ma poznajú po celom Slovensku na tuningových zrazoch. Keď ho rozsvietim, zbehnú sa okolo neho desiatky ľudí a vtedy púšťam videoklipy, alebo hra sa Playstation. V súťaži o najkrajšie vysvietené auto som sa už 3 roky za sebou majster Slovenska v tejto kategórii. Taktiež sa mi darí brať trofeje v kategórii najkrajšie auto zrazu. Všetky práce ma vyšli na tri roky a približne 2500 hodín. Auto je však zatiaľ nepredajné. Aj keď som už mal ponuku vymeniť ho za Fabiu. Ale odmietol som to. Keďže je to moja srdcová záležitosť, asi by ma bolelo, keby som na tuningových zrázoch videl, ako niekto berie za moje auto cenu. Fotky auta ste už mohli vidieť v rôznych časopisoch, či denníkoch, alebo ho dokonca vidieť niekoľkokrát aj v telke. A koľko som investoval do škodovky ? Cena je neskutočná. Aprezrádzam ju len na tuningových zrazoch, lebo tam ma len vedia pochopiť ľudia, ktorí sa tomu venujú. Ak sa na takomto zraze niekedy stretneme, tak si o tom môžeme pohovoriť. Verím, že aj naďalej toto auto bude pútať vašu pozornosť.

UFO Tuningclub