KORZÁR - Prišli tisíce nadšencov

25.08.2008 00:00

www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=25.8.2008/92360K 

Prišli tisíce nadšencov

Po roku opäť ožilo svidnícke letisko tuningom. Podujatie prilákalo takmer osemtisíc priaznivcov tohto športu.

SVIDNÍK. Dvojdňovú akciu v piatok ozdobila atraktívna neónová jazda mestom a kultúrny program, kde nechýbal striptíz, hip-hop a vystúpenie kapely Heľenine oči.

V prvej súťažnej disciplíne o najkrajšie vysvietené auto obhájil minuloročné prvenstvo Martin Bugoš z košického UFO Tuning Clubu. Práve vo farbách tohto klubu sa predstavila jedna z dvoch dám na zraze, Lenka z Veľkej Idy. Sen vlastniť auto si splnila okamžite po dovŕšení osemnástich rokov a vo Svidníku sa predstavila so svojím štvrtým "priateľom" na štyroch kolesách. "Páčia sa mi upravené autá a keďže sa rada odlišujem, mám na ňom srdiečka. Ešte nie je všetko dokončené, ale i napriek tomu na mňa chlapi trúbia a kývajú. Okrem estetiky ma láka aj rýchlosť, ktorú si viem užiť na našom letisku v zime, kde sa na ľade a snehu dajú skúšať rôzne triky," povedala o svojom vzťahu k tuningu Lenka.

Adrenalínové kúsky

Shark Tuning zraz ponúkol celý rad výstavných a interesantných kúskov. Dominantou bolo oranžové lamborghini.

O adrenalín v krvi sa v sobotu postarali kaskadéri v rámci Stunt Riding Show. Jazda v aute na dvoch kolesách, škrtanie prilbou o asfalt, plamene, škola šmyku či pretláčanie auta s motorkou si získali divákov. Po skončení šou si niekoľkí šťastlivci mohli niektoré kúsky vyskúšať na vlastnej koži.

Tímu kaskadérov šéfoval Petr Hnětkovský, ktorý sa ku kaskadérstvu dostal pred 26 rokmi a dnes má za sebou viac ako 600 živých vystúpení. "Jazdu v aute na dvoch kolesách s ľahším slalomom som zvládol za týždeň tréningu, no aby som získal istotu a mohol si niekoho na podvozok zavesiť, alebo prejsť medzi dievčatami, som potreboval roky cvičenia. Za nebezpečnejšie však považujem, keď ideme proti sebe v plnej rýchlosti," priznal šéf kaskadérov. "Číslo, ktoré sme tu predvádzali, sme odpozerali od Portugalcov. Vylepšili sme ho o tretieho spolujazdca na motorke a dnes jazdíme štyria, čo nikto iný nerobí," priblížil P. Hnětkovský.

Kromka: Úspešnejší ročník

"Druhý ročník by som v porovnaní s premiérou hodnotil ako úspešnejší, pretože už v piatok bolo na dráhe viac automobilov ako v rovnakom čase pred rokom. V konečnom účtovaní môžem povedať, že sa zrazu zúčastnilo viac ako 350 účastníkov, čo sa premietlo aj do jednotlivých súťaží. Ako divák som si s veľkým záujmom pozrel kaskadérsku šou," hodnotil šéf organizačného výboru Tomáš Kromka

UFO Tuningclub